"Volvo XC40 wordt ook voor Fleet Sales een topper."

Alain Peers werd op het Autosalon, dat dit weekend de deuren sloot, uitgeroepen tot Fleet Manager van het Jaar.  Het werd trouwens een zeer succesvolle editie van het Autosalon voor Volvo.

Een mooie onderscheiding is dat. Wie 'in de verkoop' zit, weet best wat een fleet manager is, maar voor ons fabrieksmensen ... Toch eens vragen wat dat inhoudt.

"De fleet manager is de contactpersoon met de leasemaatschappijen zoals Lease Plan, Arval, KBC Autolease en anderen," legt Alain uit. "Ook de contacten met autoverhuurfirma's als Europcar, Hertz en Avis behoren tot het werkdomein van de fleet manager."
De fleet manager werkt samen met een team dat de contacten onderhoudt met de belangrijkste klanten - in het vakjargon: de major accounts - in België en Luxemburg. "Dit zijn klanten die zich engageren om meer dan 6 tot 100 of meer Volvo’s per jaar aan te kopen."

Hoe belangrijk is de verkoop aan dergelijke firma's? "Fleet Sales zijn voor Volvo Car Belux heel belangrijk. Het aandeel van zogenaamde company buyers bedraagt, afhankelijk van model, tussen de 73% en 80% van het totale volume. Dit is een heel hoog percentage en we zouden hierbij graag het privé-aandeel van de Volvo XC40 veel hoger zien dan bij onze andere modellen."

Alain Peers is blij met de erkenning. "Voor mij persoonlijk is dit uiteraard heel leuk, zeker gezien het feit dat dit de tweede keer is in vijf jaar, maar het is voornamelijk een heel mooie erkenning voor het volledige fleet team dat zich dagelijks inspant om Volvo in de spotlights te brengen. Voor Volvo is dit een schitterende vorm van gratis publiciteit, en zeker nu met het Autosalon en de lancering van de XC40 op de Belgische markt. De nieuwe XC40 is uitermate belangrijk omdat we met dit model terecht komen in een explosief groeiend segment van de mid-size SUV. Het levert ons een mooi bijkomend volume en de belangstelling vanuit de fleetmarkt is nu al zeer groot. Dat belooft!"

Succesvol Autosalon
Voor Volvo werd het een zeer succesvol Autosalon. De nieuwste SUV's (XC60, XC40) stonden centraal, en de XC40 kreeg er zijn Belgische vuurdoop. Het aantal 'leads' (potentiële klanten die doorverwezen worden naar een dealer) voor de Volvo XC40 bedroeg 1090, waarvan 428 voor de XC40. Er werden op de Volvostand bijna 3300 offertes opgemaakt, 1295 daarvan waren voor de XC40. We kunnen dus gerust stellen dat 'onze' XC40 zijn commerciële start niet gemist heeft in België!

Wim Maes, hoofd van de verkoopafdeling Volvo Car Belux, was trouwens zeer blij met de extra inspanningen die we in de fabriek leveren om de auto's zo snel mogelijk leveringsklaar te krijgen. "Made by Sweden - Built in Ghent" was dan ook een belangrijke slogan op de Volvostand!

 

Veel belangstelling voor de Volvo XC40.
Naar boven