Volvo Car Gent


Kim Rooms - Maintenance Engineer eindassemblage
 

Volvo biedt me de kans te werken in een hoog technologisch bedrijf waarbij ik zelf mijn loopbaan kan sturen."

 

Wie ben jij?
Ik ben Kim Rooms en na mijn middelbare opleiding van elektriciteit bij PTI Eeklo, heb ik me via een 7e specialisatiejaar gespecialiseerd in meet- en regeltechnieken. Ik werk momenteel 18 jaar op Volvo. Ik ben gestart als storingstechnieker, waar ik de verschillende technische zones van de eindassemblage onder de knie heb gekregen en ben nadien de uitdaging aangegaan als maintenance engineer.

Wat zijn jouw verantwoordelijkheden hier op Volvo?
Als maintenance engineer ondersteun ik een team van 15 techniekers in de verschillende ploegen bij het analyseren van storingen en het opstarten van verbeterprojecten om de herhaling van storingen te vermijden.
Bij het implementeren van nieuwe installaties sta ik ook in voor opleidingen en zorg ik voor de opstart van preventief onderhoud. Daarnaast verzeker ik dat alle documentatie voorzien wordt en dat de nodige spare parts aanwezig zijn in het magazijn.

 

Wat motiveert jou iedere dag weer om ervoor te gaan?
De dagelijkse technische uitdagingen motiveren me telkens opnieuw. Hoe klein of groot ze ook zijn, ze zorgen ervoor dat ik als maintenance engineer de link met de technologie niet verlies.

Welke boodschap wil je meegeven aan mensen die nog twijfelen om te solliciteren?
Wil je werken in een hoog technologisch bedrijf, met een grote diversiteit van verschillende technologieën waarbij je zelf een mogelijkheid hebt uw loopbaan een stuk te bepalen? Dan zal je jouw gading vinden op Volvo Car Gent.


Wat is het lekkerste gerecht dat je al gegeten hebt in de cafetaria?

Ondanks het feit dat ik niet vegetarisch ben: Opgevulde courgette met paprika’s en verschillende groenten is me bijgebleven.


Wat is het beste advies dat je al ontvangen hebt (op werkvlak)?
Als storingstechnieker: Meten is weten!

Wat is je grootste flater?

Toen ik eens een connector wou vervangen, had ik blijkbaar langs de PLC-kant de verkeerde draadjes losgelegd. Wanneer ik de kabel door de buis aan het trekken was, zag ik dus als gevolg een kleine vonk.
Resultaat: De IO-kaart was opgeblazen en er was niet meteen een IO-kaart beschikbaar om te vervangen. Toen we 10 minuten later de kaart toch konden vervangen hadden we intussen een productieverlies van 1 wagen opgelopen.
Via deze flater kom ik terug op het beste advies dat ik reeds gehad heb: Meten is weten!

Onlangs iets leuks gedaan met een collega?
Strong Viking Water Edition, samen iets gaan eten/bowlen met de collega’s en gaan fietsen.
Normaal gezien zouden we dit jaar ook deelnemen aan Climbing for Life met Volvo, maar door Corona zal dit voor volgend jaar zijn.

 

Wat is je gekste herinnering aan Volvo?

Ik denk wanneer ik in 2016 dankzij Volvo naar de Mont Ventoux ben geweest om deze met de fiets te gaan beklimmen. De avond voor de klim was er een spaghetti avond georganiseerd waar alle Volvo mensen aanwezig waren.

Aan tafel zat iedereen door elkaar (van lijn arbeider naar CEO) gewoon met elkaar te praten over verschillende onderwerpen.


Vertel eens een goede mop

Misschien niet een echte mop:

A neutron walks into a bar and asks how much for a drink.

The barman replies: “ For you no charge”.

Alle credits van deze mop voor The Big Bang Theory, Dr.Sheldon Cooper.