In de pur-installatie worden de autoruiten in de wagen geplaatst.
Als storingstechnieker heb je hier te maken met verschillende zaken waar je rekening moet mee houden.
Zo moet de lijm altijd op dezelfde temperatuur blijven, dezelfde vorm hebben en mag er geen onderbreking plaatsvinden als de lijm op de autoruit gespoten wordt.
De ruiten moeten ook altijd op dezelfde afstand van de randen geplaatst worden.
Deze installatie zorgt voor het afregelen van de lichten en de banden.
Als storingstechnieker is het enerzijds belangrijk om alert te zijn voor de communicatie tussen de schroevendraaiers en het meetsysteem en anderzijds de combinatie van de verschillende parameters die ervoor zorgt dat de wielen correct uitgelijnd worden.
De wedding-installatie is verantwoordelijk voor het samenvoegen van de onder-en bovenkant van de wagen.
In deze installatie krijg je als storingstechnieker te maken met een diversiteit aan verschillende technologieën:
Zo is er de communicatie van ABB, Satline, Siemens,...; is er het simultaan transport van de hanger en pallet en moet er naast de werking van de robots rekening gehouden worden met de liftbeweging.
De driving-unit staat in voor het inbouwen van het dashboard in de wagen.
Er is zeer weinig speling tijdens het monteren van het dashboard wat het voor de storingstechniekers uitdagend maakt wanneer we de robot er manueel uit moeten halen
de grippers te vervangen en de punten opnieuw te teachen.
De vulinstallatie staat in voor het testen van het systeem in de wagen en voor het vullen van de verschillende vloeistoffen.
Bij deze installaties wordt er gebruikt gemaakt van vacuüm- en druktechnieken. Als storingstechnieker wordt er hier nauwlettend op de kalibratie van de sensoren gelet, zodat er
geen lekken optreden in het systeem en de wagen gevuld wordt met de juiste hoeveelheden.