Volvo Car Gent

PUR- installatie

In de pur-installatie worden de autoruiten in de wagen geplaatst. 

Als storingstechnieker heb je hier te maken met verschillende zaken waar je rekening moet mee houden. 
Zo moet de lijm altijd op dezelfde temperatuur blijven, dezelfde vorm hebben en mag er geen onderbreking plaatsvinden als de lijm op de autoruit gespoten wordt. 
De ruiten moeten ook altijd op dezelfde afstand van de randen geplaatst worden. 

 



Lichtafstelling en Toe-in

Deze installatie zorgt voor het afregelen van de lichten en de banden. 

Als storingstechnieker is het enerzijds belangrijk om alert te zijn voor de communicatie tussen de schroevendraaiers en het meetsysteem en anderzijds de verschillende parameters die ervoor zorgen dat de wielen correct uitgelijnd worden. 

 



Wedding

De wedding-installatie is verantwoordelijk voor het samenvoegen van de onder- en bovenkant van de wagen. 

In deze installatie krijg je als storingstechnieker te maken met verschillende technologieën: 

Enerzijds is er de communicatie van ABB, Satline en Siemens. Anderzijds is er het simultaan transport van de hanger (bovenkant van de wagen) en pallet (onderkant van de wagen) en moet er naast de werking van de robots rekening gehouden worden met de liftbeweging. 

 



Driving-unit

De driving-unit staat in voor het inbouwen van het dashboard in de wagen. 

Er is zeer weinig speling tijdens het monteren van het dashboard, wat het voor de storingstechniekers uitdagend maakt wanneer we de robot er manueel uit moeten halen om
de grippers te vervangen of de punten opnieuw te teachen. 

 



Vulinstallatie

De vulinstallatie staat in voor het testen van het systeem in de wagen en voor het vullen van de verschillende vloeistoffen. 

Deze installaties maken gebruik van vacuüm- en druktechnieken. Storingstechniekers letten hier nauwkeurig op de kalibratie van de sensoren, zodat er 
geen lekken optreden in het systeem en de wagen gevuld wordt met de juiste hoeveelheden.